Påsk i Rostock 3 dagar

Marknadsstånd med vackra hantverksföremål och mycket mer fyller gågatan från Kröpeliner Tor till Neuer Markt där karusellerna snurrar och doften av mat o dryck får det att vattnas i munnen! Här i den gamla Hansastaden vet man att fira in Påsken och våren med stormarknad och festligheter. Följ med och delta i denna folkfest!

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/html/library/classes/Wysiwyg.php on line 170

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/html/library/classes/Wysiwyg.php on line 172

DAG 1. HEMORTEN - ROSTOCK Tidig morgon sätter vi oss till rätta på bussen och lämnar våra hemorter. Vi gör uppehåll för fika utmed vägen ner mot Helsingborg och Öresund. Vi tar färjan över sundet och efter ett par timmar på danska motorvägar når vi hamnstaden Gedser varifrån färjan till Rostock avgår. Överfarten tar knappt 2 timmar. Ombord finns butiker och restauranger. Väl framme i Rostock rullar vi iland och kör direkt till vårt centralt belägna Penta Hotel bara några kliv från gågatan och marknads-stånden. Ca 45 mil från Jönköping.

DAG 2. ROSTOCK Först frukost sen ger vi oss ut på egna äventyr och njuter av påskmarknaden och allt den har att erbjuda…
För dig som vill höra mer om denna spännande gamla Hansastad och dess sevärdheter erbjuds möjlighet att följa med vår reseledare på promenad genom gamla stan. Glad Påsk!

DAG 3. ROSTOCK - HEMORTEN Lite sovmorgon och en stärkande hotellfrukost innan vi sätter oss på bussen och åker tillbaka ut till hamnen. Vi återvänder samma väg vi kom och beräknar vara åter sen kväll i våra respektive hemorter. Ca 45 mil till Jönköping.

Pris från 2995:- inkl bussresa och färjor. Vägskatter, reseledare samt 2 nätter med frukost.
Avresa från Jönköping.

För mer info 0515-776430, 011-59070 alt info@svanbergsresebyra.se

Source: https://www.kanalbuss.se/pask-i-rostock-3-dagar

Svanbergs Resebyrå - Kanalbuss
Stora Torget 11, 521 42 Falköping  •  Telefon 0515-77 64 30  •  Fax 0515-77 64 39  •  info@svanbergsresebyra.se